نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
مدیرکل امور فرآوردههای طبیعی سازمان غذا و دارو، از موافقت با بررسی تفویض برخی اختیارات به استانها خبر داد و بر تدوین سازوکارها و دستورالعملهای اجرایی در همین زمینه تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، شهرام شعیبی، ضمن موافقت با استمرار تفویض اختیار به استانها و معاونتهای غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: مقرر شده است دستورالعملهای مربوط به تفویض اختیار توسط بخشهای ذیربط سازمان غذا و دارو، بازنگری و برای اجرا ابلاغ شود.
وی با اشاره به موضوع تفویض اختیار در حوزههای مرتبط با اداره کل فرآوردههای طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک افزود: تفویض اختیار در تمامی امور مربوط به این حوزه، از جمله صدور انواع مجوزها و واگذاری اختیارات به معاونتهای غذا و داروی سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته است.
شعیبی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد با برگزاری جلسات تخصصی با گروههای مرتبط، سازوکار اجرایی این موضوع بهصورت دقیق بررسی و دستورالعملهای لازم برای اجرای آن توسط اداره کل فرآوردههای طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک تدوین شود.
مدیرکل امور فرآوردههای طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو در تشریح رأی کمیسیون قانونی ساخت و ورود درباره تفویض اختیار به معاونتهای غذا و دارو در حوزه «تمدید پروانهها بدون تغییر»، اظهار کرد: بر این اساس مقرر شده بود معاونتهای غذا و داروی سراسر کشور امکان تمدید پروانه فرآوردههای سلامتمحور را بدون اعمال تغییر و بدون نیاز به طرح در کمیسیون داشته باشند. همچنین مقرر شد با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو و پس از ایجاد زیرساختهای لازم، اجرای این موضوع از طریق معاونتهای غذا و داروی سراسر کشور عملیاتی شود.
وی همچنین با اشاره به دیگر موارد در دست بررسی برای تفویض اختیارات به معاونتهای غذا و دارو، گفت: امکان رصد تخلفات داروخانهها از طریق دسترسی به سامانه تیتک در حوزه شیرخشک و اعمال برخوردهای لازم از جمله قطع سهمیه در صورت بروز تخلف، از مطالبات معاونتهای غذا و داروی سراسر کشور بوده است. بر این اساس مقرر شد با همکاری معاونت بهداشت، سامانه تیتک به سامانههای مرتبط معاونت متصل شود تا امکان رصد و پایش شیرخشکهای یارانهای فراهم شود.
شعیبی تأکید کرد: همچنین اقدامات لازم برای اجراییسازی این فرآیند با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد تا روند ارائه خدمات و انجام امور مرتبط با هماهنگی بیشتری دنبال شود.
رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران گفت: مراجعه به موقع برای چکاپهای منظم در دوران کودکی، نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان و پیشگیری از مشکلات ایفا میکند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، از بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی وزارت بهداشت خبر داد.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به افزایش سالانه ۲۰ درصدی پروندههای قصور پزشکی، گفت: دندانپزشکی، جراحی زنان و زایمان و جراحیهای زیبایی بیشترین سهم شکایات را به خود اختصاص دادهاند.
یک فوق تخصص غدد، با عنوان این مطلب که اختلالات تیروئید میتواند بر باروری تأثیر بگذارد، گفت: تشخیص و درمان به موقع این اختلالات، نقش مهمی در بهبود شانس باروری دارد.
Δ