نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
در ادامه رایزنیهای دیپلماتیک فشرده میان تهران و ریاض، سید عباس عراقچی و فیصل بن فرحان، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، تماس تلفنی داشتند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه رایزنیهای دیپلماتیک فشرده میان تهران و ریاض، سید عباس عراقچی و فیصل بن فرحان، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، عصر چهارشنبه در یک تماس تلفنی به گفتوگو نشستند.
در این تماس، وزیر امور خارجه کشورمان همتای سعودی خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفتهای حاصلشده در اجرای تفاهمات مورد توافق و همچنین رایزنیهای انجامشده در این چارچوب قرار داد و جزئیات گامهای رو به جلوی برداشتهشده را تشریح کرد.
دو طرف در ادامه این گفتوگوی تلفنی، به بررسی دقیق و همهجانبه آخرین تحولات منطقهای و بینالمللی پرداختند و ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش تعاملات دوجانبه، بهطور ویژه بر اهمیت تداوم رایزنیها، حفظ و حراست از کانالهای دیپلماتیک فعال و تقویت هرچه بیشتر همکاریهای مشترک برای حمایت از ثبات و امنیت منطقهای و پیشبرد موفقیتآمیز مذاکرات به سمت نتایج مثبت و پایدار تأکید کردند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با هشدار به صهیونیستها گفت: باید سراسر لبنان را ترک کنید؛ چرا که این سرزمین، میدان ایستادگی و مقاومت است، نه جولانگاه اشغالگران.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر کسی مسئولین مذاکره کننده را متهم به خیانت و وطن فروشی و تهمتهای نادرست کند حتما این رفتار منطبق با نظر رهبر انقلاب نیست.
وزرای خارجه ایران و عمان در گفتوگوی تلفنی، آخرین تحولات مربوط به تردد دریایی در تنگه هرمز و ترتیبات موقت ۶۰ روزه را بررسی کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اعلام همبستگی با دولت و مردم ونزوئلا، آمادگی کشورمان را برای هرگونه مساعدت در عملیات امداد و نجات اعلام کرد.
Δ