نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، از بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی وزارت بهداشت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، محمدصالح جوکار، بدهی بیمه ها را یکی از مهمترین چالشهای نظام سلامت عنوان کرد و گفت: بدهی سازمانهای بیمهگر به مراکز درمانی، بیمارستانها، داروخانهها و مجموعه سلامت کشور به رقمهای قابل توجهی رسیده و نیازمند ورود جدی دولت برای پرداخت این بدهیها است.
وی افزود: بدهی سازمان تأمین اجتماعی به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده و سازمان بیمه سلامت نیز با مشکلات مشابهی مواجه است که برای حل این مسائل باید منابع لازم با همکاری دولت و پیگیری از طریق معاون اول رئیسجمهوری تأمین شود.
جوکار با تأکید بر اهمیت راهبردی حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت نظام سلامت بخشی از امنیت کشور است و همانطور که موضوع امنیت اهمیت دارد، سلامت مردم نیز باید در اولویت برنامههای کشور قرار گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مجلس، دولت و وزارت بهداشت، مشکلات موجود در حوزه سلامت برطرف شود و مردم در آینده شاهد تقویت خدمات بهداشتی و درمانی کشور باشند.
مدیرکل امور فرآوردههای طبیعی سازمان غذا و دارو، از موافقت با بررسی تفویض برخی اختیارات به استانها خبر داد و بر تدوین سازوکارها و دستورالعملهای اجرایی در همین زمینه تأکید کرد.
رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران گفت: مراجعه به موقع برای چکاپهای منظم در دوران کودکی، نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان و پیشگیری از مشکلات ایفا میکند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به افزایش سالانه ۲۰ درصدی پروندههای قصور پزشکی، گفت: دندانپزشکی، جراحی زنان و زایمان و جراحیهای زیبایی بیشترین سهم شکایات را به خود اختصاص دادهاند.
یک فوق تخصص غدد، با عنوان این مطلب که اختلالات تیروئید میتواند بر باروری تأثیر بگذارد، گفت: تشخیص و درمان به موقع این اختلالات، نقش مهمی در بهبود شانس باروری دارد.
Δ