نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
مدیرکل انتقال خون استان تهران، از فعالیت ۴ مرکز اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیزاده گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراکز اهدای خون استان تهران آماده خدمترسانی به عزاداران حسینی و داوطلبان اهدای خون هستند.
وی افزود: مرکز اهدای خون وصال شیرازی در روز تاسوعا از ساعت ۸ تا ۲۴ و در روز عاشورا از ساعت ۷ تا ۲۴ فعال خواهد بود. مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: مراکز اهدای خون ستاری، شهرری و تهرانپارس نیز در روز تاسوعا از ساعت ۱۵ تا ۲۴ و در روز عاشورا از ساعت ۷ تا ۱۵ پذیرای اهداکنندگان خواهند بود.
مهدیزاده با اشاره به اهمیت اهدای پلاکت برای بیماران نیازمند، اظهار داشت: واحد اهدای پلاکت (فرزیس) مرکز وصال نیز در روز تاسوعا از ساعت ۹ تا ۲۴ و در روز عاشورا از ساعت ۸ تا ۱۵ آماده پذیرش داوطلبان خواهد بود.
وی با بیان اینکه پویش «نذر اهدای خون» از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر ادامه دارد افزود: با توجه به محدود بودن عمر نگهداری خون و برخی فرآوردههای خونی تأمین ذخایر خون نیازمند مشارکت مستمر مردم است.
مهدی زاده تاکید کرد. از این رو از شهروندان نوعدوست درخواست میکنیم اهدای خون را تنها به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند و در طول ماههای محرم و صفر با حضور در مراکز اهدای خون نذر حسینی خود را برای نجات جان بیماران ادا کنند.
مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، بر ضرورت ثبت دقیق مصادیق کمبود و توسعه سامانههای رصد و پایش برای تسریع در رفع مشکلات مراکز درمانی تأکید کرد.
رئیس سازمان غذا و دارو بر ضرورت تقویت پوشش بیمهای داروها تأکید کرد و گفت: حمایت از بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن و صعبالعلاج باید در اولویت سیاستگذاریهای حوزه سلامت قرار گیرد.
سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مورد آنژیوگرافی عروق کرونر در بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بر رعایت دقیق استانداردهای ماندگاری اقلام حیاتی در انبارهای تأمینکنندگان تأکید کرد.
Δ