نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
محققان گزارش دادند که الکل به طور قابل توجهی خطر ابتلا به طیف وسیعی از سرطانها را افزایش میدهد و با افزایش مصرف، این خطر بیشتر هم میشود.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، «لی ساکا»، محقق ارشد و استادیار سلامت جمعیت در دانشگاه فلوریدا آتلانتیک، در یک بیانیه خبری گفت: «در ۵۰ مطالعه مورد بررسی ما، مصرف الکل به طور مداوم خطر ابتلاء به سرطان را افزایش میدهد و با افزایش مصرف، این خطر نیز افزایش مییابد.»
محققان افزودند که نوشیدن الکل همچنین احتمال زنده ماندن فرد را بعد از ابتلاء به سرطان کاهش میدهد.
برای مطالعه جدید، محققان دادههای ۶۲ مطالعه قبلی را با حجم نمونه از ۸۰ تا نزدیک به ۱۰۰ میلیون شرکتکننده تجزیه و تحلیل کردند.
نتایج نشان داد که مصرف الکل خطر ابتلاء به سرطان، به ویژه سرطانهای سینه، روده بزرگ، کبد، دهان، گلو و دستگاه گوارش را افزایش میدهد.
محققان دریافتند افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد سرطان هستند و افرادی که چاقی یا دیابت دارند، احتمال خطر ابتلاء به سرطان ناشی از الکل حتی در آنها بالاتر است.
ساکا گفت: «یافتههای ما تأکید میکند که خطر سرطان مرتبط با الکل تنها توسط الکل هدایت نمیشود، بلکه تعامل پیچیدهای از عوامل بیولوژیکی، رفتاری و اجتماعی وجود دارد.»
یک مطالعه یک دههای در استرالیا نشان میدهد نوجوانانی که روزانه دو ساعت یا بیشتر از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، با خطرات بیشتر افسردگی و سلامت روان مواجه اند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، با تأکید بر ضرورت بازنگری در شیوه پیگیری مطالبات حرفهای پرستاران، گفت: ماندگاری پرستاران تنها متأثر از عوامل مالی نیست.
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با تأکید بر نقش کلیدی نان در الگوی غذایی ایرانیان گفت: نان کامل به دلیل دارا بودن فیبر و ویتامینها، میتواند در پیشگیری از برخی بیماری ها، نقش موثری ایفا کند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور گفت: پنج مرکز مهم علمی و پژوهشی با حمایت معاونت علمی، همکاری وزارت اقتصاد و اقدام چندین بانک کشور در مسیر بازسازی و بهسازی قرار گرفتهاند.
Δ