نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که عون در تماس تلفنی با معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا، درباره تحولات مرتبط با وضعیت لبنان و وضعیت پس از مذاکرات سوئیس با آنها رایزنی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، ریاست جمهوری لبنان در بیانیهای از تماس تلفنی مقامات آمریکایی با رئیس جمهور لبنان خبر دادند.
جوزف عون رئیس جمهور لبنان بعد از ظهر امروز سه شنبه تماسی تلفنی از سوی جی دی ونس معاون رئیس جمهور آمریکا و مارکو روبیو وزیر خارجه این کشور دریافت کرد.
بر اساس بیانیه ریاست جمهوری لبنان، آنها آخرین تحولات مرتبط با وضعیت لبنان و وضعیت پس از مذاکرات سوئیس را بررسی کردند.
ونس و روبیو بر حمایت آمریکا از مواضع رئیس جمهور و دولت لبنان برای گسترش حاکمیت مشروع حکومت و تقویت حاکمیت ملی بر سراسر اراضی از طریق ارتش و نیروهای امنیتی و توانمندسازی آن برای پایبندی به تعهدات در این زمینه تاکید کردند.
دو طرف بر پیگیری اجرای توافقات در مذاکرات سوئیس از جمله تشکیل کمیته ای از سوی آمریکا، لبنان و ایران برای تثبیت آتش بس در لبنان و نظارت بر اجرای اقدامات مرتبط تاکید کردند.
معاون رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور اشاره کردند که مسائل مرتبط با فعالیت کمیته مذکور و شیوه تشکیل آن در دست بررسی است.
عون از ونس و روبیو بابت اهتمام آمریکا به لبنان با هدف پایان جنگ و تقویت حاکمیت حکومت لبنان و استقلال تصمیم آن به عنوان تنها مسئول حفظ حاکمیت ملی و کرامت و امنیت لبنانی ها تقدیر کرد.
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم عاشورایی ضمن تاکید بر حمایت و پشتیبانی ایران از مقاومت لبنان بر ضرورت عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از مناطق اشغالی لبنان تاکید کرد.
رسانهها از وقوع آتشسوزی مهیبی در یک انبار پوشاک در کره جنوبی خبر میدهند؛ ۱۰۸ آتشنشان برای اطفای حریق به منطقه اعزام شدهاند.
فعالانی از شیلی از جمله شماری از وکلا با جمعآوری حدود ۸۰ هزار امضا، کارزاری مردمی را راه اندازی کردند که خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل می شود.
وزیر خارجه آمریکا در سخنانی متناقض با تفاهم نامه میان تهران و واشنگتن ادعا کرد: پرونده لبنان از ایران جداست!
Δ