نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
ارومیه – فرماندار چهاربرج از احیای تالاب قره قشلاق شهرستان چهاربرج بعد از ۱۵ سال خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، فخرالدین صمدی ظهر چهارشنبه در بازدید از آخرین وضعیت تالاب قره قشلاق اظهار کرد: این تالاب بعد از بارش ها و انجام ۱۰۰ کیلومتر لایروبی انهار شهرستان بعد از ۱۵ سال احیا شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد این تالاب احیا شده است، اظهار کرد: با احیای این تالاب ضمن حضور پرندگان مهاجر شاهد بهبود وضعیت زیست بوم منطقه هستیم.
تالاب قرهقشلاق شهرستان چهاربرج پس از دورهای از خشکی و تهدید زیستمحیطی، با پیگیریهای مستمر استاندار آذربایجانغربی و همراهی دستگاههای اجرایی، جانی دوباره گرفته و به چرخه حیات بازگشته است.
تالاب قرهقشلاق شهرستان چهاربرج که در سالهای اخیر بهدلیل کاهش بارندگیها و اختلال در مسیرهای تامین آب با چالشهای جدی مواجه بوده، در پی بارشهای اخیر و اجرای اقدامات هدفمند، بار دیگر احیا شده و حیات به این زیستبوم ارزشمند بازگشته است.
احیای تالاب قرهقشلاق علاوه بر بازگشت حیات به این اکوسیستم، نقش مهمی در بهبود شرایط زیستمحیطی منطقه، تقویت تنوع زیستی و حمایت از معیشت جوامع محلی ایفا میکند و میتواند بهعنوان الگویی موفق از مدیریت یکپارچه منابع طبیعی در سطح استان مطرح شود.
بیجار- آئین عزاداری عاشورای حسینی در شهر بیجار معروف به بام ایران با رسوم مردم این دیار از جمله سینه زنی، زنجیرزنی، گلگیران، علم گردانی و پخت و توزیع غذای گرم برگزار شد.
بیرجند- عزاداران حسینی در بیرجند، ظهر عاشورا را در گرمای ۴۰ درجه و زیر آفتاب سوزان به سوگ سیدالشهدا(ع) نشستند.
شاهرود-مردم ولایتمدار شاهرود در شب عاشورا، با برپایی آیین «مکن ای صبح طلوع» صحنهای بیبدیل از وفاداری خلق کردند؛ صحنهای که در آن، عزاداری با سوگ از دست دادن «سیدالشهدای انقلاب»در هم آمیخت.
مشهد- دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در روز عاشورای حسینی با دلهایی مالامال از اندوه از غم مظلومیت و شهادت حسین بن علی(ع) به حرم رضوی مشرف شدند.
Δ