نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
وزارت امور خارجه چین از دیدار وزیر امور خارجه این کشور با همتای ایرانی خود خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که چین میتواند نقش مهم و سازندهای در هر روند دیپلماتیک مرتبط با پرونده هستهای ایران ایفا کند.
وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی تهدیدآمیز بیان کرد که در صورت حاصل نشدن پیشرفت ملموس در زمینه برنامه هستهای ایران، تروئیکای اروپا «مکانیسم ماشه» را علیه ایران فعال خواهند کرد.
معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به تهدیدهای اخیر رئیسجمهور آمریکا مبنی بر افزایش فشارها و تعیین ضربالاجل، این اظهارات را «نمایشی» و فاقد اهمیت توصیف کرد.
معاون اول رئیسجمهور با بیان اینکه «حفظ و تقویت آرامش مردم راهبرد یک سال گذشته دولت بود» از تلاشها و زحمات بنگاههای تولیدی و زنجیره توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به ویژه در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی قدردانی کرد و گفت: باید از نگاه عمیق و دقیق این بخش اقتصادی کشور در دولت برای حل مشکلات استفاده و تبدیل به راهبرد کنیم.
سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی برای شرکت در بیست و پنجمین نشست وزرای سازمان همکاری شانگهای در چین حضور دارد، امروز (سهشنبه) ۲۴ تیرماه در اظهاراتی از حمایتهای این سازمان از ایران قدردانی کرد و گفت: ما قدردان حمایت شانگهای از ایران هستیم.
در این دیدار، لاوروف بار دیگر بر اهمیت حل بحران پیرامون برنامه هستهای ایران صرفاً از طریق سیاسی و دیپلماتیک مطابق با قوانین بینالمللی تأکید کرد.
آذری جهرمی به نامه پزشکیان به ایرانیان خارج کشور واکنش نشان داد.
در حالی که تمام نگاهها به نیروهای مسلح ایران و اسرائیل برای آغاز احتمالی موج دوم درگیریها دوخته شده است، تروئیکای اروپایی با جهت گیری آشکار در سمت تلآویو ایستاده و قصد دارد تا با استفاده از سازوکارهای موجود در «برجام» در اقدامی غیرسازنده بند «اسنپ بک» را فعال کند. با فعال شدن این بند تمام قطعنامههای ضدایرانی پیش از ۲۲۳۱ شورای امنیت بازگشته و زمینه لازم برای ایجاد اجماع جهانی علیه تهران فراهم خواهد شد. نکته کلیدی آن است که جنگ ۱۲ روزه قدرت چانهزنی اروپا را به شکل قابل توجهی کاهش داده و امروز آنها تنها دارای کارتهای فشار در حوزه سیاسی و (اندکی) اقتصادی هستند.