نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
درحالی که تنها ساعاتی از تجاوز آمریکا به جنوب ایران می گذرد، معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادعایی مضحک مدعی شد که کشور متبوعش همچنان به مفاد توافق نامه آتش بس با تهران متعهد است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، «جی دی ونس»، معاون رئیسجمهور آمریکا مدعی شد: ایران توافقنامه آتشبس را امضا کرده است و ما نیز به آن متعهد شدهایم.
این ادعا درحالی مطرح می شود که ساعاتی پیش فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) اذعان کرد که نقاطی از جنوب ایران را هدف حمله هوایی قرار داده است، اقدامی که نقض آتش بس و یادداشت تفاهم به شمار می رود.
معاون ترامپ افزود: اگر ایران درباره نحوه اجرای یادداشت تفاهم اختلافنظری دارد، میتواند با ما ارتباط برقرار کند، اما پاسخ هرگونه خشونت با خشونت داده خواهد شد.
این ادعا درحالی مطرح می شود که این آمریکا بوده که بند یادداشت تفاهم را نقض کرده و مناطقی از خاک ایران را هدف حملات هوایی قرار داده است.
به گزارش مهر، طبق اعلام برخی منابع آگاه یک پرتابه به دکل مخابراتی در محدوده شهرستان سیریک اصابت کرده است. این منبع تأیید کرده است که چند ساعت پیش از این حادثه، شلیک اخطار به کشتیهای خارج از نظم ایرانی که مخل دریانوردی بودند، انجام شده بود.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) حمله به جنوب ایران را تأیید کرد.
مقاومت اسلامی لبنان ضمن تکذیب قاطع ادعای رژیم صهیونیستی درباره تسلط بر تپه راهبردی علی الطاهر در شرق النبطیه، تأکید کرد که این تپه از هرگونه حضور نظامیان صهیونیست خالی است.
رسانهها مدعی شدند که توافق بین لبنان و اسرائیل بهزودی با حضور وزیر خارجه آمریکا امضا خواهد شد و این توافق شامل به رسمیت شناختن حاکمیت دو طرف بر سرزمینهای یکدیگر خواهد بود.
رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت که لبنان به گورستان نخستوزیران اسرائیل از بگین گرفته تا اولمرت و نتانیاهو تبدیل شده است.
Δ