نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نسبت به آمریکا نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقایی درباره موضعگیریها و لفاظیهای متناقض مقامهای آمریکایی راجع به محتوای یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، در صفحه شخصی خود نوشت: هیات حاکمه آمریکا هیچگاه در رفتارش نسبت به ملت ایران صداقت نشان نداده است.
وی افزود: ایران در عین اینکه برای این بدگمانی منطق داشت، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شد و یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی را امضاء کرد. ایرانیان میدانند کینهتوزی دشمن، با امضای یک تفاهم پایان نمییابد و هر گامی را با هوشیاری و درنظر داشتن تجربههای ۵ دهه گذشته بهویژه تحولات یک سال و نیم اخیر برخواهد داشت.
بقایی تصریح کرد: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکا درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نخواهد کرد و صرفا یادآور بدعهدیهای پیشین است.
وی افزود: هیات حاکمه آمریکا باید در نظر داشته باشد که اصل «تعهد در برابر تعهد» مستلزم ایفای تعهدات متقابل و پرهیز از تفسیرهای کاملا مغایر با نص صریح متن یادداشت تفاهم است.
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی تاکید کرد: شهادت سید و سالار شهدای انقلاب اسلامی نه فراموش میشود و نه بخشیده میشود.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با هشدار به صهیونیستها گفت: باید سراسر لبنان را ترک کنید؛ چرا که این سرزمین، میدان ایستادگی و مقاومت است، نه جولانگاه اشغالگران.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر کسی مسئولین مذاکره کننده را متهم به خیانت و وطن فروشی و تهمتهای نادرست کند حتما این رفتار منطبق با نظر رهبر انقلاب نیست.
وزرای خارجه ایران و عمان در گفتوگوی تلفنی، آخرین تحولات مربوط به تردد دریایی در تنگه هرمز و ترتیبات موقت ۶۰ روزه را بررسی کردند.
Δ