نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
بازار سهام نخستین روز تیرماه را با غلبه عرضهها پشت سر گذاشت؛ جایی که شاخص کل بیش از یک درصد افت کرد و بیش از ۶.۵ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.
اقتصادآنلاین، آرمان هنرکار؛ معاملات بورس تهران در روز یکشنبه اول تیرماه ۱۴۰۵ با برتری فروشندگان دنبال شد و نماگرهای اصلی بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.
شاخص کل بورس تهران امروز ۱.۰۴ درصد افت کرد و شاخص هموزن نیز با کاهش ۱.۲۶ درصدی همراه شد. همچنین شاخص کل بورس ایران نیز ۱.۱۶ درصد کاهش یافت.
ارزش معاملات خرد سهام در معاملات امروز به ۳۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید و با احتساب صندوقهای سهامی، ارزش معاملات به ۴۵.۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
در جریان معاملات امروز، ۶.۵ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. همچنین مجموع خروج پول از بازار سهام و صندوقهای سهامی به ۷.۳۵ هزار میلیارد تومان رسید.
در مقابل، صندوقهای درآمد ثابت همچنان مقصد بخشی از نقدینگی بودند و ورود پول حقیقی به این صندوقها به حدود یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید.
در پایان معاملات، ارزش صفهای خرید بازار سهام به ۵.۲۶ هزار میلیارد تومان رسید. در مقابل، ارزش صفهای فروش ۴.۶ هزار میلیارد تومان بود.
از مجموع نمادهای معاملهشده نیز ۲۵۲ نماد در محدوده مثبت و ۴۱۹ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.
بیشترین حجم معاملات امروز به نماد وبملت اختصاص داشت که بیش از ۲۱ میلیارد سهم معامله شد. پس از آن، نماد خودرو با بیش از ۱۵ میلیارد سهم در جایگاه دوم قرار گرفت.
بیشترین نسبت خالص خرید حقیقی در میان صنایع به گروه فعالیتهای مهندسی اختصاص داشت که رقم ۷۳.۳۹ درصد را ثبت کرد. پس از آن، صنعت چوب با ۲۶ درصد در رتبه دوم قرار گرفت.
در سوی مقابل، صنعت حفاری با ثبت خالص خرید حقیقی منفی ۷۷ درصد، کمترین اقبال سرمایهگذاران حقیقی را به خود اختصاص داد. گروه زغالسنگ نیز با خالص خرید حقیقی منفی ۷۲.۷۳ درصد در رتبه بعدی قرار گرفت.
کاشناس بازار سرمایه اعتقاد دارد: امروز دوشنبه اول تیرماه تعداد قابل توجهی از افراد از بازار سهام خارج میشوند.
صندوق سهامی اهرمی «نارنج» با ۱۰۸ درصد رشد در سهماهه نخست سال ۱۴۰۵، توانست بالاترین بازدهی بازارهای مالی ایران را به ثبت برساند.
آئین اعطای موافقت اصولی فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ارزی و نواختن زنگ معاملات بورس(ویژه تابستان) در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.
وزیر اقتصاد در سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوقهای با درآمد ثابت ارزی به مردم امکان میدهند بدون نیاز به ورود مستقیم به بازار ارز و طلا، ارزش داراییهای خود را در برابر تورم حفظ کنند و در عین حال از بازدهی سرمایهگذاری نیز بهرهمند شوند.
Δ