نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بر رعایت دقیق استانداردهای ماندگاری اقلام حیاتی در انبارهای تأمینکنندگان تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، اکبر عبداللهی اصل، با اشاره به تعهدات قراردادی شرکتهای تامین کننده و مفاد بند الف ماده ۷۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت، ضوابط جدیدی را برای حفظ کیفیت داروهای استراتژیک کشور تشریح کرد.
وی گفت: شرکتهای تأمینکننده موظفند داروهای تحت پوشش را همواره با حداقل دو سوم عمر قفسهای نگهداری کنند و در صورت کاهش تاریخ انقضا، بدون تاخیر نسبت به جایگزینی اقلام اقدام نمایند.
مدیرکل دارو تصریح کرد: مسئولیت هرگونه خسارت ناشی از انقضای دارو یا اُفت کیفیت آن، چه در انبار تأمینکننده و چه در انبار شرکتهای پخش، مستقیماً متوجه شرکت تأمینکننده خواهد بود.
وی همچنین از شرکتهای تامین کننده ذخایر راهبردی خواست این تمهیدات را جهت تضمین دسترسی پایدار به داروهای حیاتی و جلوگیری از اتلاف منابع ملی، به نحو مطلوب اجرا کنند.
رئیس سازمان غذا و دارو بر ضرورت تقویت پوشش بیمهای داروها تأکید کرد و گفت: حمایت از بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن و صعبالعلاج باید در اولویت سیاستگذاریهای حوزه سلامت قرار گیرد.
سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مورد آنژیوگرافی عروق کرونر در بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.
عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی، نسبت به بروز پدیده «ارزانخواری» هشدار داد و گفت: افزایش فشارهای اقتصادی میتواند خانوارها را به سمت مصرف غذاهای کمارزش غذایی سوق دهد.
تصاویر دوربینهای مداربسته از لحظات اولیه حمله به نزدیکی بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در جنگ اخیر منتشر شد.
Δ