نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
یک مطالعه جدید میگوید که واکسن آنفلوانزا با دوز بالا ممکن است به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر در سالمندان کمک کند.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند سالمندانی که واکسن آنفلوانزا با دوز بالا دریافت کردهاند، تقریباً۵۵٪ کاهش خطر ابتلا به آلزایمر داشتهاند.
محققان گفتند که این واکسن با دوز بالا- چهار برابر قویتر از دوز استاندارد- توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده برای افراد ۶۵ سال به بالا توصیه میشود.
به گفته محققان، تحقیقات قبلی نشان داده است که دوز استاندارد نیز خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد، اما تنها حدود ۴۰ درصد.
دکتر «پاول شولز»، محقق ارشد و استاد مغز و اعصاب در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس، گفت: «بسیاری از مردم از جمله متخصصان مراقبتهای بهداشتی، از این دوز بالاتر که برای سالمندان در دسترس است، مطلع نیستند.»
محققان در یک بیانیه خبری اعلام کردند که آلزایمر شایعترین نوع زوال عقل است و انتظار میرود تعداد موارد ابتلا به این بیماری تا سال ۲۰۵۰ بیش از دو برابر شود.
برای مطالعه جدید، محققان تقریباً ۱۲۱۰۰۰ سالمندی را که واکسن آنفلوانزا با دوز بالا دریافت کرده بودند با بیش از ۴۴۰۰۰ نفر که دوز استاندارد دریافت کرده بودند، مقایسه کردند.
محققان گفتند که واکسن با دوز بالا توصیه میشود زیرا سیستم ایمنی سالمندان با افزایش سن شروع به تضعیف میکند و در مبارزه با عفونت کمتر مؤثر میشود.
نتایج نشان داد در افرادی که دوز بالاتر را دریافت کردند، در مقایسه با افرادی که حداقل به مدت ۲۵ ماه دوز استاندارد را دریافت کردند، خطر ابتلا به آلزایمر به طور قابل توجهی کمتر بود.
محققان همچنین دریافتند که اثر محافظتی دوز بالا در بین زنان قویتر بود.
این مطالعه نتوانست بگوید که چرا واکسن آنفلوانزا ممکن است در برابر آلزایمر محافظت ایجاد کند و نتوانست ارتباط علت و معلولی مستقیمی بین تزریق واکسن و کاهش خطر ابتلا به این بیماری را نشان دهد.
محققان گفتند که تحقیقات بیشتری لازم است تا نه تنها بفهمیم که چرا این واکسن ممکن است به محافظت در برابر آلزایمر کمک کند، بلکه بفهمیم که چرا دوز بالاتر بهتر عمل میکند.
یک مطالعه جدید، دانستههای ما در مورد مغز ناخودآگاه را به چالش میکشد. محققان کالج پزشکی بیلور دریافتند که مغز ممکن است به پردازش زبان ادامه دهد. حتی در زمان بیهوشی عمومی.
غذاهای روزمره مانند لوبیا، عدس و توفو ممکن است به کاهش خطر ابتلا به فشارخون بالا کمک کنند.
آیا از چیزی در گذشته خود پشیمان هستید. یک مطالعه جدید میگوید، احتمال دارد که این احساسات به مرور زمان محو شوند.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پیشرفت پروژه اتصال بیمارستان امام خمینی(ره) به شبکه مترو خبر داد.
Δ